Home המרכז מאז הקמתו טור היו”ר – מדור לדור יביע אומר שנת 1988

טור היו”ר – מדור לדור יביע אומר שנת 1988

דרכי אר”ץ גליון מס’ 3-  פברואר 1988

ידוע ומפורסם שרבני אר״ץ השאירו אחריהם כתבי־יד רבים, חלקם הודפס בעבר ואזל כיום מהשוק, וחלקם נעלם ואיננו.

בכתבי יד אלה התייחסו רבנינו למכלול הבעיות של היהדות ולהרחבת היריעה בפירושים על מקורותינו. הם גם כללו את פרטי ההתיעצות שקיימו גאוני עולם עם חכמינו בפסק דינם

עולם הלימודים בישיבות התורה הולך ומתרחב בע״ה בימינו בארצנו הקדושה. אך. מצערת העובדה. שתלמידי הישיבות מסבירים. חוקרים ומצטטים את גאוני אחינו האשכנזים ו״שוכחים״ ללמוד וללמד גם את אמרות ופסקי חכמינו מאר״ץ — זאת מחוסר ידיעה וחוסר מקורות מתאימים לציטוט.

כבר קדמונו חז״ל ואמרו; במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש. לכן, לקחנו על עצמנו את מלאכת הקמת המרכז העולמי למורשת אר״ץ אשר התחיל במרץ לאסוף ולרכז מסמכים. חפצים, תמונות, מקורות וכל הבא ליד ממורשתנו המפוארת, זאת כשלב ראשון להפצת החומר והצגתו בפני דורנו והדורות הבאים.

אני פונה בזה לכבוד הרבנים אשר טרם הצטרפו אלינו למלאכת קודש זו, לעשות כן. בכך יטו שכם, יחד אתנו, להאדרת התורה ועושיה בעבר ובהווה. אודה על האמת, לא ברורה לי אדישותם של חלק מרבנינו אשר טרם הצטרף אלינו, הגם שאנו וקוקים להם ורוצים אנו בכל לבנו ובכל מאודנו להצטרפותם אלינו. קשח, רבותי הנכבדים, לעמוד מן הצד, ולהשמיע ביקורת. אדרבה, הצטרפו אלינו, השפיעו מבפנים, הגדילו תורה והאדירו מלאכת קידוש השם אינה נעשית בעמידה מן הצד אלא כפעילות יזומה בתוכנו ולמען התורה והיהדות. מה עוד, שיהדות אר”ץ, בכל הדורות ובבל המצבים, ידעה לשמור על רוח היהדות ומסורת ישראל, מבלי לנטות ימין ושמאל.

אין זה זמן להתדיין בינינו ולהתווכח — פשוט המלאכה מרובה, והזמן דוחק. עלינו להתרכז בעיקר ולהתרחק מהטפל. עלינו לתת יצוג לכל שכבות הציבור שלנו. עת לעשות, הפרו תורתיך — בך לימדונו רבותינו. כך, עת להצטרף ולעשות להפצת מורשת יהדות עשירה, שידעה לשמור על תורת ישראל דורי־דורות, תוך כדי ניהול חיי עולם ומסחר תקינים להפליא.

אני קורא בזה לכל אחינו שנושא מורשת עם ישראל קרוב לליבם להצטרף אלינו. אני קורא לחלק מרבנינו, שטרם עשה זאת, לתת לנו את ברכתם וללוות אותנו בדרכנו. זהו צו השעה וזוהי אמונתי והרגשתי. אני בטוח שאני מיצג חלק גדול ומכריע, אם לא מקיף, מחברינו.

מי יתן, ובעזרת השם. נעשה ונצליח.
שלכם,
מנחם ידיד

Exit mobile version