More

    מעשה אבות סימן לבנים-חוברת דרכי אר”ץ מס’17 מאת שלמה ספדייה

    מעשה אבות סימן לבנים

    שלום רב,
    שמי שלמה (צ)ספדייה (מריו). נולדתי בבואנוס איירס-ארגנטינה אחד המקומות שבהם, היום, מתגוררים הכי הרבה חלבים בעולם. וכשאני אומר חלבים לא בהכרח הם ילידי חלב אלא רובם היום הם דור שני, שלישי או רביעי בארגנטינה אבל הם חלבים לכל דבר.
    שני הסבים, סלים ושחוד, ושתי הסבתות שרה ולטיפה, מבית (צ)ספדייה ודבח, הגיעו מחלב לארגנטינה בסביבות שנת 1910 ומאז המשפחה גדלה, תמיד סביב מסורת ומנהגי חלבים.
    אבי שמעון (צ) ספדייה ז”ל ואימי מרים דבח תבלח”ט נולדו בארגנטינה ושמרו את מסורת הוריהם, והעבירו לנו אותם ערכים של כבוד ואהבת המשפחה, אהבת הקהילה וקיום המסורת. אלה הם ערכים המאפיינים את החלבים בכל מקום שהם.
    בהגיעי לארץ לפני שתים עשרה שנה ביחד עם אשתי ושלושה בנים ובתוך חיפושים אחר שורשי אבותי מצאתי למזלי את מרכז מורשת ארם צובא שקיבל אותי בידיים פתוחות ומייד התחלתי לחשוב על מה אני יכול לתרום למען מורשת משפחתי.
    כך התחלתי לעבוד בפרוייקט האהוב הזה למען המורשת ביחד עם אנשים מקסימים שבמרכז: מר משה כהן ומר עזרא קצין שמסרו לי את כל הכלים והחומרים היקרים ביותר שבמרכז למטרת בניית אתר האינטרנט של “המרכז העולמי למורשת יהדות ארם צובא”.
    כך, היום המיוחל הגיע. הצלחנו לבנות את אתר האינטרנט הכולל הרבה מאוד מידע על התרבות החלבית היקרה, העשירה והמיוחדת שלנו. מידי יום מתווספים עוד ועוד חומרים, גם היסטורים כעכשויים. זה פרוייקט אין סופי שאני מבצע בשמחה ובאושר. מדי יום מבקרים באתר אנשים מכל העולם. ממדינות כמו ארצות הברית, ארגנטינה, מקסיקו, ברזיל, אנגליה, צרפת ועד מדינות כמו סוריה, מצרים, לבנון וכמובן מישראל.
    זו הרגשה מדהימה, לדעת שאלפי אנשים נכנסים לאתר ומתעניינים בהיסטוריה של יהדות אר”ץ. לשמחתנו הכלי של האינטרנט מאפשר לנו להפיץ את המורשת המפוארת והעתיקה של יהודי חלב ברחבי העולם.
    מכאן, אני מזמין אתכם להצטרף לפרוייקט הגדול הזה ולשלוח לנו לאימייל : office@aleppojews.com . כל מידע, מאמר, סיפור, תמונות, קטעי וידאו או כל חומר הקשור לעבר ולהווה של אנשי חלב וקהילותיהם בארץ ישראל ובעולם כולו למטרת הנצחת מורשת יהדות ארם צובא לדורות הבאים ב”ה.

    שלמה מריו (צ)ספדייה