בין אלו שמועסקים במקצועות, רבים מתגוררים באזורים אחרים, כמו האזורים הדרום-מערביים של העיר, שם מתגוררים גם הרבה אשכנזים לא דתיים. אשכנזים אלו כבר גרו מחוץ לאזורי מחנה יהודה בשנות ה-60, והם לרוב התגוררו יחד עם אשכנזים לא דתיים ודתיים באופן מתון.
בשנת 1962, הייתי בקשר עם נער אחד, רפול, כשהוא עזב את בית הספר ומצא עבודה כשליח.14 באותו הזמן, אחותו, שימה, הצליחה להתקבל לבית ספר תיכון אקדמי. ביררתי עליהם בשנת 1993.
רפול, הידוע כיום כרפי, הוא נהג מונית המתגורר בפרוורים דרום-מזרחיים. הוא חי בנגב במשך כמה שנים, לפני שחזר לירושלים. הוא בעל מונית משלו, אך מועסק בחברה. אשתו, שהיא ממוצא כורדי, עובדת בשירות הציבורי, ואחת מבנותיהם היא סטודנטית באוניברסיטה. אחותו לא סיימה תיכון. גם היא התחתנה עם אדם ממוצא כורדי והם מנהלים עסק באחד הכפרים ליד ירושלים. אם נתבונן במראה החיצוני שלהם, רפול ושימה שדרגו את מעמדם החברתי, למרות החסרונות של אי סיום הלימודים.
מה שנכון לגבי רפול ואחותו נכון גם לגבי יתר המשפחות שביקרתי בהן; הן משפחות של אנשים שעבדו בשוק והן של רבנים, רמת החיים שלהם עלתה לעומת שנות ה-60. רבים היו מעורבים במקצועות מעמד הביניים. נסיעות לחו”ל אינן נדירות, ורוב המשפחות מחזיקות טלוויזיות וטלפונים. בעוד שבשנת 1961, האורחים היו פשוט מגיעים ללא התרעה, כיום הם חייבים להתקשר מראש. ישנם כמה יוצאים מהכלל, כמו אדם אחד שנפצע במוקש בעזה ונותר משותק. חלק מהמשפחות שהשגשגו ביותר עשו זאת בחו”ל. אחד מבני המשפחות הרבניות הלך לעבוד בארצות הברית בחברה שהוקמה על ידי ישראלים ספרדים אחרים והפך לאיש עסקים בכיר בחברה זו.