More

    מגילת אסתר כמנהג יהודי ארם צובא

    מגילת אסתר כמנהג יהודי ארם צובא

    הפרקים מסודרים כך שכל פרק במגילה מובא כאן בנוסח התנ”כי בעברית ולאחריו הפרק בערבית-יהודית של יהודי חלב

    קריאת מגילת אסתר מפי החזן מקס טוויל

    באדיבות pizmonim.com

    פרק-א

    א וַיְהִ֖י בִּימֵ֣י אֲחַשְׁוֵר֑וֹשׁ ה֣וּא אֲחַשְׁוֵר֗וֹשׁ הַמֹּלֵךְ֙ מֵהֹ֣דּוּ וְעַד-כּ֔וּשׁ שֶׁ֛בַע וְעֶשְׂרִ֥ים וּמֵאָ֖ה מְדִינָֽה: {ב}בַּיָּמִ֖ים הָהֵ֑ם כְּשֶׁ֣בֶת | הַמֶּ֣לֶךְ אֲחַשְׁוֵר֗וֹשׁ עַ֚ל כִּסֵּ֣א מַלְכוּת֔וֹ אֲשֶׁ֖ר בְּשׁוּשַׁ֥ן הַבִּירָֽה: {ג} בִּשְׁנַ֤ת שָׁלוֹשׁ֙ לְמָלְכ֔וֹ עָשָׂ֣ה מִשְׁתֶּ֔ה לְכָל-שָׂרָ֖יו וַעֲבָדָ֑יו חֵ֣יל | פָּרַ֣ס וּמָדַ֗י הַֽפַּרְתְּמִ֛ים וְשָׂרֵ֥י הַמְּדִינ֖וֹת לְפָנָֽיו:{ד}בְּהַרְאֹת֗וֹ אֶת-עֹ֙שֶׁר֙ כְּב֣וֹד מַלְכוּת֔וֹ וְאֶ֨ת-יְקָ֔ר תִּפְאֶ֖רֶת גְּדוּלָּת֑וֹ יָמִ֣ים רַבִּ֔ים שְׁמוֹנִ֥ים וּמְאַ֖ת יֽוֹם: {ה} וּבִמְל֣וֹאת | הַיָּמִ֣ים הָאֵ֗לֶּה עָשָׂ֣ה הַמֶּ֡לֶךְ לְכָל-הָעָ֣ם הַנִּמְצְאִים֩ בְּשׁוּשַׁ֨ן הַבִּירָ֜ה לְמִגָּ֧דוֹל וְעַד-קָטָ֛ן מִשְׁתֶּ֖ה שִׁבְעַ֣ת יָמִ֑ים בַּחֲצַ֕ר גִּנַּ֥ת בִּיתַ֖ן הַמֶּֽלֶךְ: {ו} ח֣וּר | כַּרְפַּ֣ס וּתְכֵ֗לֶת אָחוּז֙ בְּחַבְלֵי-ב֣וּץ וְאַרְגָּמָ֔ן עַל-גְּלִ֥ילֵי כֶ֖סֶף וְעַמּ֣וּדֵי שֵׁ֑שׁ מִטּ֣וֹת | זָהָ֣ב וָכֶ֗סֶף עַ֛ל רִֽצְפַ֥ת בַּהַט-וָשֵׁ֖שׁ וְדַ֥ר וְסֹחָֽרֶת: {ז} וְהַשְׁקוֹת֙ בִּכְלֵ֣י זָהָ֔ב וְכֵלִ֖ים מִכֵּלִ֣ים שׁוֹנִ֑ים וְיֵ֥ין מַלְכ֛וּת רָ֖ב כְּיַ֥ד הַמֶּֽלֶךְ: {ח} וְהַשְּׁתִיָּ֥ה כַדָּ֖ת אֵ֣ין אֹנֵ֑ס כִּי-כֵ֣ן | יִסַּ֣ד הַמֶּ֗לֶךְ עַ֚ל כָּל-רַ֣ב בֵּית֔וֹ לַעֲשׂ֖וֹת כִּרְצ֥וֹן אִישׁ-וָאִֽישׁ: (ס) {ט} גַּ֚ם וַשְׁתִּ֣י הַמַּלְכָּ֔ה עָשְׂתָ֖ה מִשְׁתֵּ֣ה נָשִׁ֑ים בֵּ֚ית הַמַּלְכ֔וּת אֲשֶׁ֖ר לַמֶּ֥לֶךְ אֲחַשְׁוֵרֽוֹשׁ: {י} בַּיּוֹם֙ הַשְּׁבִיעִ֔י כְּט֥וֹב לֵב-הַמֶּ֖לֶךְ בַּיָּ֑יִן אָמַ֡ר לִ֠מְהוּמָן בִּזְּתָ֨א חַרְבוֹנָ֜א בִּגְתָ֤א וַאֲבַגְתָא֙ זֵתַ֣ר וְכַרְכַּ֔ס שִׁבְעַת֙ הַסָּ֣רִיסִ֔ים הַמְשָׁ֣רְתִ֔ים אֶת-פְּנֵ֖י הַמֶּ֥לֶךְ אֲחַשְׁוֵרֽוֹשׁ: {יא} לְ֠הָבִיא אֶת-וַשְׁתִּ֧י הַמַּלְכָּ֛ה לִפְנֵ֥י הַמֶּ֖לֶךְ בְּכֶ֣תֶר מַלְכ֑וּת לְהַרְא֨וֹת הָֽעַמִּ֤ים וְהַשָּׂרִים֙ אֶת-יָפְיָ֔הּ כִּֽי-טוֹבַ֥ת מַרְאֶ֖ה הִֽיא: {יב} וַתְּמָאֵ֞ן הַמַּלְכָּ֣ה וַשְׁתִּ֗י לָבוֹא֙ בִּדְבַ֣ר הַמֶּ֔לֶךְ אֲשֶׁ֖ר בְּיַ֣ד הַסָּרִיסִ֑ים וַיִּקְצֹ֤ף הַמֶּ֙לֶךְ֙ מְאֹ֔ד וַחֲמָת֖וֹ בָּעֲרָ֥ה בֽוֹ: (ס) {יג} וַיֹּ֣אמֶר הַמֶּ֔לֶךְ לַחֲכָמִ֖ים יֹדְעֵ֣י הָֽעִתִּ֑ים כִּי-כֵן֙ דְּבַ֣ר הַמֶּ֔לֶךְ לִפְנֵ֕י כָּל-יֹדְעֵ֖י דָּ֥ת וָדִֽין: {יד} וְהַקָּרֹ֣ב אֵלָ֗יו כַּרְשְׁנָ֤א שֵׁתָר֙ אַדְמָ֣תָא תַרְשִׁ֔ישׁ מֶ֥רֶס מַרְסְנָ֖א מְמוּכָ֑ן שִׁבְעַ֞ת שָׂרֵ֣י | פָּרַ֣ס וּמָדַ֗י רֹאֵי֙ פְּנֵ֣י הַמֶּ֔לֶךְ הַיֹּשְׁבִ֥ים רִאשֹׁנָ֖ה בַּמַּלְכֽוּת: {טו} כְּדָת֙ מַֽה-לַּעֲשׂ֔וֹת בַּמַּלְכָּ֖ה וַשְׁתִּ֑י עַ֣ל | אֲשֶׁ֣ר לֹֽא-עָשְׂתָ֗ה אֶֽת-מַאֲמַר֙ הַמֶּ֣לֶךְ אֲחַשְׁוֵר֔וֹשׁ בְּיַ֖ד הַסָּרִיסִֽים: (ס) {טז} וַיֹּ֣אמֶר (מומכן) מְמוּכָ֗ן לִפְנֵ֤י הַמֶּ֙לֶךְ֙ וְהַשָּׂרִ֔ים לֹ֤א עַל-הַמֶּ֙לֶךְ֙ לְבַדּ֔וֹ עָוְתָ֖ה וַשְׁתִּ֣י הַמַּלְכָּ֑ה כִּ֤י עַל-כָּל-הַשָּׂרִים֙ וְעַל-כָּל-הָ֣עַמִּ֔ים אֲשֶׁ֕ר בְּכָל-מְדִינ֖וֹת הַמֶּ֥לֶךְ אֲחַשְׁוֵרֽוֹשׁ: {יז} כִּֽי-יֵצֵ֤א דְבַר-הַמַּלְכָּה֙ עַל-כָּל-הַנָּשִׁ֔ים לְהַבְז֥וֹת בַּעְלֵיהֶ֖ן בְּעֵינֵיהֶ֑ן בְּאָמְרָ֗ם הַמֶּ֣לֶךְ אֲחַשְׁוֵר֡וֹשׁ אָמַ֞ר לְהָבִ֨יא אֶת-וַשְׁתִּ֧י הַמַּלְכָּ֛ה לְפָנָ֖יו וְלֹא-בָֽאָה: {יח} וְֽהַיּ֨וֹם הַזֶּ֜ה תֹּאמַ֣רְנָה | שָׂר֣וֹת פָּֽרַס-וּמָדַ֗י אֲשֶׁ֤ר שָֽׁמְעוּ֙ אֶת-דְּבַ֣ר הַמַּלְכָּ֔ה לְכֹ֖ל שָׂרֵ֣י הַמֶּ֑לֶךְ וּכְדַ֖י בִּזָּי֥וֹן וָקָֽצֶף: {יט} אִם-עַל-הַמֶּ֣לֶךְ ט֗וֹב יֵצֵ֤א דְבַר-מַלְכוּת֙ מִלְּפָנָ֔יו וְיִכָּתֵ֛ב בְּדָתֵ֥י פָֽרַס-וּמָדַ֖י וְלֹ֣א יַעֲב֑וֹר אֲשֶׁ֨ר לֹֽא-תָב֜וֹא וַשְׁתִּ֗י לִפְנֵי֙ הַמֶּ֣לֶךְ אֲחַשְׁוֵר֔וֹשׁ וּמַלְכוּתָהּ֙ יִתֵּ֣ן הַמֶּ֔לֶךְ לִרְעוּתָ֖הּ הַטּוֹבָ֥ה מִמֶּֽנָּה: {כ} וְנִשְׁמַע֩ פִּתְגָ֨ם הַמֶּ֤לֶךְ אֲשֶֽׁר-יַעֲשֶׂה֙ בְּכָל-מַלְכוּת֔וֹ כִּ֥י רַבָּ֖ה הִ֑יא וְכָל-הַנָּשִׁ֗ים יִתְּנ֤וּ יְקָר֙ לְבַעְלֵיהֶ֔ן לְמִגָּד֖וֹל וְעַד-קָטָֽן: {כא} וַיִּיטַב֙ הַדָּבָ֔ר בְּעֵינֵ֥י הַמֶּ֖לֶךְ וְהַשָּׂרִ֑ים וַיַּ֥עַשׂ הַמֶּ֖לֶךְ כִּדְבַ֥ר מְמוּכָֽן: {כב} וַיִּשְׁלַ֤ח סְפָרִים֙ אֶל-כָּל-מְדִינ֣וֹת הַמֶּ֔לֶךְ אֶל-מְדִינָ֤ה וּמְדִינָה֙ כִּכְתָבָ֔הּ וְאֶל-עַ֥ם וָעָ֖ם כִּלְשׁוֹנ֑וֹ לִהְי֤וֹת כָּל-אִישׁ֙ שֹׂרֵ֣ר בְּבֵית֔וֹ וּמְדַבֵּ֖ר כִּלְשׁ֥וֹן עַמּֽוֹ: (ס)

    א-ויהי – וכאן פי איאם אל-אזדשירי הוא אל-אזדשירי אל-מתצלטין מן אל־הינד וחיתא אל־ הבאש מיאה וסבעה ועשרין מדיניה. בימים – פי דאליך אל־אייאם כי ג’ילוס אל־מאליך אל-אזדשירי עלא כרסי צלטנתו אלדי פי שושן אל-קצר. בשנת ־ פי סנת אל-תאלתיה לתיצלטינו ציניע צ’ייפיה לג’מיע ריאסא ועבידו עסכאר אל-עג’אם ואל-הינד אל-אכאביר וריאסא אל-מודין קודאמו. בהראותו – לם־אל-ארווא אילא דולית כראם צלטינתו ואילא אוקר פוכרית עוצ’מיתו אייאם כתירין מייה ותמנין יום. ובמלאת – ופי כומאלית אל־אייאם הדולי ציניע אל מאליך לג’מיע אל-קום אל־מווג’ודין פי שושן אל־קצר למן כיביר וחיתא זיגיר צ’ייפיה סבעת אייאם פי חוש ג’ונאנית בסתאן אל־מאליך. חור – אבייץ’ אכצ׳ר וסמווי מחבוך פי חבאל כיתאן וארג’וואן עלא ליווליב אל-פוצ’ה ועוואמיד אל־ריכאם תיכותיה דהב ופוצ’ה עלא רצפת בילאט וריכאם ומרמר ופיצוץ אל־מעדאן. והשקות – ואל-סקי פי אואני דהב ואוואני מן אוואני מתגיירין וכמר אל-צלטניה כיתיר כי קודרית אל-מאליך. והשתיה – ואל־שיריב כל-ניצ’אם לים גאציב אין כידה אמר אל-מאלך עלא ג’מיע כיביר ביתו לי־יצנע כי רצ’א רג’ול ורג’ול. גם – איצ’א וושתי אל־ צולטאניה צנעית צ’ייפית נסוואן בית אל-צלטניה אלדי ליל-מאליך אל-אזדשירי. ביום ־ פי יום אל־סאביע כי חיסין קלב אל-מאליך פיל כמר קאל למהומן בזתא חרבונא בגתא ואבגתא זתר וכרכס סבאע אל-טיוושייה אל-כאדימין אל הצ’רית אל-מאליך אל-אזדשירי. להביא – לי-יג’יב אילא וושתי אל-צולטאניה. קודם אל-מאלך פי תאג’ אל־צ’לטאניה לי-ירווי אל־ אומאם ואל־ריאסא אילא חוסניהא אין חוסנית אל-מנצ’אר היא. ותמאן – ומא ראדית אל- צולטאניה וושתי לי תיג’י פי אמר אל-מאליך אלדי פי יד אל-טיוושיה וצכאט אל-מאליך ג’דא וחומיתו שעלית פי. ויאמר – וקאל אל-מאליך ליל-עולמא עאריפין אל-אווקאת אין כידא אמר אל-מאלף קודם ג’מיע עאריפין סוניה וחופים. והקרוב – ואל-קריבין אליה כרשנא שתר אדמתא תרשיש מרס מרסנא ממוכן סבאע ריאסא אל-עג’אם ואל־היניד אל-נאצ’ירין חצ’רית אל-מאליך אל-ג’אליסין פיל-אוולניה פיל-צלטניה. כדת – כל-סוניה אש נצנע פיל צלטאניה וושתי עלא אלדי לם צנעית אילא קול אל מאליך אל-אזדשירי פי יד אל-טיוושייה. ויאמר ־. וקאל ממוכן קודם אל מאליך ואל-ריאסא לם עלא אל-מאליך ווחדו אתערווג’ית וושתי אל-צולטאניה אין עלא ג’מיע אל ריאסא ועלא ג’מיע אל-אומאם אלדי פי ג’מיע מודין אל-מאליך אל-אזדשירי. כי – אין יכרוג’ אמר אל צולטאניה עלא ג’מיע אל-נסוואן לי-יבהדילו אג’וואזון פי חצ’ריתון פי־קולהון אל־מאליד אל־ אזדשירי קאל לי יג’יב אילא וושתי אל־צולטאניה קודמו ולם איג’ית. והיום – ואל-יום האדה יקולו סיתאת אל-עג’אם ואל-הינד אלדי סמעו אילא אמר אקיצולטאניה לג’מיע ריאסא אל-מאליך וכפאייה בהדליה וצכאט. אם – אין כאן עלא אל מאליך חיסין יכרוג’ אמר אל-צלטניה מן קודמו וינכיתיב פי סונית אל־ עג’אם ואל-הינד ולם־יכאליף אלדי לם תיג’י וושתי קודם אל-מאליך אל-אזדשירי וצלטנתיהא יעטי אל־מאליך לרפיקתהא אל־חוסניה אכתר מניהא. ונשמע – ואנסמע אמר אל־מאליך אלי יצנע פי ג’מיע צלטנתו אין כביריה היא וג’מיע אל-נסוואן יעטו עיזיה לאג’וואזהון למן כביר וחיתא זיגיר. וייטב – וחיסין אל-אמר פי חצ’רית אל־מאליף ואל-ריאסא וציניע אל-מאליך כי כלאם ממוכן. וישלח – ובעת כותב אלא ג’מיע מודון אל־מאליך אילא מדיניה ומדיניה כי כותבהא ואילא קום וקום כי לגוויתו לי-יכון כל רג’ול מתרווים פי-ביתו ומתכלים פי לעווית קומו.